door Roger Klaassen
Zoals jullie weten, is Winsor & Newton sinds mei van dit jaar onze hoofdsponsor. Dit partnerschap stelt ons in staat om onze evenementen gratis toegankelijk te houden voor iedereen en onze evenementen aantrekkelijker te maken.
Een kleine update over wat we gedaan hebben.
Symposium
Misschien wel het meest in het oog springend van allemaal waren de rode T-shirts, mogelijk gemaakt door onze sponsor, waarmee ons Rode Leger van vrijwilligers zo zichtbaar was tijdens het Symposium in Amsterdam. En niet alleen zichtbaar voor de deelnemers aan het Symposium, maar ook voor de vrijwilligers onderling, want een flink deel daarvan waren ook voor ons nieuwe gezichten. Goed voor het teamgevoel!
Tijdens het Symposium sponsorde Winsor & Newton de ‘W&N Challenge’, met mooie prijzen. Geen wedstrijd, iedereen kon meedoen – het enige wat je moest doen was tekeningen delen op Instagram en een paar hashtags gebruiken zodat je herkenbaar was als deelnemer. De winnaars werden door loting bepaald.
Commercieel directeur Nordics & Benelux Jasper van der Wurff was zelf vier dagen lang aanwezig op het Symposium, op de stand van Winsor & Newton. Hij vertelde me dat hij onder de indruk was van de sfeer en de organisatie, van het enthousiasme van de deelnemers en dat hij zich welkom onderdeel voelde van de urban sketchers community.
Workshop
Onderdeel van ons partnerschap is dat Winsor & Newton op elke Nationale Schetsdag een workshop verzorgt. In Middelburg was dat de eerste keer. Naar aanleiding daarvan heb ik enkele deelnemers om een evaluatie gevraagd, waarop goed werd gereageerd. We waren vooral blij met de hele lijst suggesties die werden gedaan om de workshops beter te laten aansluiten bij de praktijk van urban sketchers.
In Arnhem op 5 oktober is de volgende workshop. De bedoeling is dat we daar kennis kunnen maken met verschillende tekenmaterialen, en dat we aan de slag gaan met onze eigen urban sketches. Meer informatie volgt zo spoedig mogelijk!
Najaarscampagne
Dan is het tijd voor de de najaarscampagne van Winsor & Newton – met interessante aanbiedingen, natuurlijk. Urban Sketchers Nederland heeft een bescheiden bijdrage aan deze campagne geleverd door contacten te leggen tussen enkele urban sketchers en Winsor & Newton. Zo zul je in de najaarsbrochure verhalen aantreffen van ‘onze eigen’ Julia Henze en van de bekende Zweedse urban sketcher Nina Johansson.
Kortom: jullie zien dat er voor en achter de schermen werk wordt verricht om het partnerschap met Winsor & Newton tot een succes te maken, voor ons, voor jullie en voor Winsor & Newton. Wij zijn er erg blij mee!
Recente reacties